Jak jsem upravil jsou J350/640 Black STYL.
 
Hned po koupi nastalo:

 

                        1. výměna řidítek za sportovní - jsou širší a lépe se motocykl ovládá jsou to ty černy
cena: 432,-

 

                            
 
 2. doplnění řidítek o chrániče rukou - mohu jen doporučit v dešti k nezaplacení jsou to
                                                                                       originál jawa Tramp
cena: 350,-

 

         
                      
 
  3. rukojeti a závažíčka Pro-Grip - rukojeti jsou měkčí a netlačí s nich tolik ruce a
                                                                               závažíčka eliminují vibrace
cena: 180,- + 340,-

 

       
               
 
A jak jsem pokračoval dále ve vylepšování.

 

1. Výměna originálního zadního kufru Jawa (23l) - doporučuji napodobeninu GIVI (42l)
 
cena: 1450,-

 

      
        
 
 
2. motorka není v bezpečí před nikým - doporučuji koupit pořádný zámek, já koupil
                                                        kvalitní zámek s ocelových válečků
 
cena: 490,-

 

 

3. nové pneu a jak zvolit tu správnou - tak po několika týdnech hledání a navštěvování různých diskuzí
na internetu jsem dospěl k názoru
 
1. Staré dobré Barum z 90. let co se ještě občas prodávají jsou na nic maj moc tvrdou směs
vydrží 100 let, ale kloužou na kejvačky ideální
2. Savy MC7 jsou ideální na jawu pokud jezdíte pouze na silnici a žádná polňačka a lesní cesty
3. Po proříznutí SAVY  na lesní cestě jsem  hledat pneu ve specifikaci CESTOVNÍ ENDURO.
Našel jsem snad ideální dozadu Mitas E-08 4.10-18 (nová super měkčí směs )
a dopředu Heidenaur K60 90/90/18 obě super drží na silnici i lehčím až těžším terénu.
 
Cena: Mitas 1450,- + 200,-
                  Heidenaur 1400,- + 200,-

 

      
       

 

4. zadní kyvná vidlice z J350/640 Tramp - doporučuji koupit, celkově zlepší kvalitu jízdy hlavně v zatáčkách
a na nerovnostech 
 
cena: komplet 1662,-

 

POZN: pokud kupujete originál věci na motorku tak si to nechte poslat přímo z Jawy je to o dost levnější
např: ta kyvka mě vyšla o 300,- levněji než v obchodě
        

 

5. upravené originální koncovky dvoukomorových výfuků - je laděna pro motor 350/638, zvyšující výkon a točivý moment ,Mezi další výhody patří nízká hmotnost a nezanáší se karbonovými úsadami jako originální tlumiče. Koncovky starších motocyklů se časem zanesou karbonem a snižují výkon motoru, protože originální koncovky nejdou vypálit kvůli vnitřnímu uspořádání a vloženou látkovou výplní by mohlo dojít k úplnému ucpání koncovky. Upravené koncovky jsou udělány na principu absorpčního tlumení a nezanáší se karbonem.
ostrý hlubší sportovní zvuk, ale "neřve“
 
cena: 1000,-

 

 
                  

 

4. hlavní a boční stojan z jawa TRAMP - musel jsem koupit jelikož po namontovaní hranaté kyvné vidlice a
pořízení větších pneu mi motorka po postavení na hlavní stojan stala pořád na kolech
hlavni stojan jsem upravovat nemusel, ale bočák sem musel trochu zkrátit je dělaný
na přední 21" kolo  

 

 cena: 622,- + 152,-

 

      

 

5. ráfek z Jawa Tramp 21" a pneu 21" - zatím nevím, ale vždycky se mi líbily cestovní endura, pneumatika
je Mitas E-08  90/90/21 stejný tip mám i vzadu
 
cena:
 ráfek:  1050,-  
pneu a duše :  1100,- + 152,- (po 10% slevě)

     

6. boční kufry a nosiče na ně  - kufry mam stejný jak ten top je to replika Givi 42L nej co jsou,
nosiče mam udělaný podle kámošových  
 
cena:
kufry: 2900,- (oba)
nosiče: 1500,-

 

7. GO motoru  - jelikož pravej válec hodně bouchal při brždění motorem, tak jsem ho rozdělal původně
jsem myslel, že to budou jen kroužky nebo pístní čep, ale ukázalo se, že
to bylo vysypaný pravý středový ložisko. Tak jsem udělal rovnou GO motoru:
nový ložiska, gufera, řadící vidličky a jejich vodící hřídelky, nový písty a kroužky
(zatím bez výbrusu), převážení kliky
 
cena:
převážení kliky včetně nových ložisek:   800,-
ložiska, gufera, vidličky, hřídelky:   400,-
písty a kroužky:  500,-

 

8. nový rám  - když jsem motorku kupoval, tak jsem byl upozorněn, že předešlý majitel to položil na polňačce,
po zběžném prohlédnutí a jiždě to nebylo vubec poznat, jen byl odřený výfuk , ale po delším jezdění to na jízdě hlavně po vyměnění kyvné vidlice to šlo poznat. Hlavně
při zatáčení doprava to šlo lépe než doleva. Tak jsem
se rozhodnul koupit nový rám. Pak už mi jen trvalo 2 dny to přeskládat. Je to celkem

jednoduchá, ale mnohdy psychicky náročná práce, jako když já na něco zapomněl

a pak jsem sundával nádrž asi 5x.

 

cena:
opět v podnikové prodejně: 4250,-
normální cena v obchodě okolo 5000,- rozdíl co!!!
Jak probíhala výměna
Starej rám                                                        Novej rám

       

       

        

 

9. Elektronický přerušovač blinkrů - označení AEV 3003 2x10W, těch 10W do blinkrů stačí,
jinak je lepší jak ten starej bimetalovej přerušovač, pořád to blikalo jak chtělo,
jinak s tímto přerušovačem můžete mít úpravu, že vám budou blikat všechny 4 blinkry,
když třeba budete stát ať je vás lépe vidět.
Teď k zapojení: když ho máte spodkem nahoru a ten prostřední kontakt nejdál od sebe
tak vlevo je uzemnění, vpravo je modrej drát a uprostřed hnědej
 
cena: 245,-

        

 

10. úprava aby blikaly všechny blinkry - stačí použít dvoupólový vypínač, na který připojíte kabely,
 které vedou ke klasickému spínači blinkrů na řidítkách je to bílý (pravý blinkr),
modrý(levý blinkr) a hnědý(kostra). Buď přímo napájíte kabely na spínač na řidítkách,
toto provedení se neosvědčilo, jelikož je tam pak moc kabelů a nejde pořádně dovřít
krabička s přepínači na řidítkách. Kabely jsem napojil přímo pod nádrží, jak je taková ta
velká černá kabelová  svorka a spínač jsem vyvedl do palubní desky místo nápisu jawa
jak vidíte na fotkách.
 
cena: 68,-

  

 

11. tlumič řízení - jen a jen doporučuji a nejsem sám , zvláště když jezdíte plně naloženi
se třema kuframa a spolujezdcem. Je to úplně ten nejobyčejnější tlumič řízení.

cena: 300,-

       

     

 

12. digitální tachometr Sigma 1200 - vybraný typ měří rychlost až 200 km/h což na jawu postačuje.

 Dobrý popis jak jsem vše přichytil je na JENÍKOVÝCH STRÁNKÁCH 

mám to podle něho, pomoci vám může foto dokumentace:

cena: 650,-

 
13. jak donutit zadní brzdu brzdit - na jawamanii se rozhořela diskuze jestli by pasovalo dozadu na 350/640
dvouklíčová brzda z 350/634 co je vepředu a tak mě napadlo proč vyměňovat zadní
brzdu za dvouklíč a nějak to tam pasovat a zkusit to samí co jsem měl na kejvačce.
Jednoduchým a přitom a účinným způsobem zvýšení účinku bubnových brzd je vhodné
umístění obložení na čelistech. Z výrobních důvodů (zaměnitelnost) se zpravidla vyrábí
náběžná i úběžná čelist jako identická. Toto umístění je však nevhodné,
neboť důsledkem třecích sil při použití brzdy je náběžná čelist vtahována,
přitlačována k bubnu (tzv. servoúčinek třecích sil), u úběžné čelisti je tomu naopak.
 Vhodným umístěním pak rozumíme zkrácení obložení na úběžné čelisti bubnové brzdy
a to takovým způsobem, aby byl negativní vliv třecích sil minimalizován.
V praxi je proto obložení situováno blíže kotevnímu čepu - u klíče brzdy tak určitá část obložení chybí. 

 

     

cena: 0,-

 

14. zadní kolo 17" - na svou krásku jsem se odhodlal dát kolo 17" po vzoru cestovních endur, dlouho jsem sháněl
vhodnou pneumatiku, jednak aby byla i do terénu a jednak aby splňovala rozměrově vyjímku co jsem dostal od JAWY
nakonec to vyhrála opět pneumatika od tuzemského výrobce Mitas H13 100/80/17 časem sem opět nechal napsal

vyjímku a nasadil E08 120/90/17

cena(výplet, ráfek, pneu): 2900,-

 

15. alarm - koupil jsem úplně obyčejný alarm a připojil, jsem sním úplně spokojený splnil má očekávání

http://tvarus1.hyperlink.cz/

cena: 1900,-

 

16. boční kufry - jelikož často cestuji jsem chtěl boční kufry na mašinu, a tak jsem začal vymýšlet co a jak, jelikož
originální kufry mi nedostačovali svou velikostí jsem hledal dal a našel, u Aleše na jeho krásce.
Měl tam kufry napodobeniny GIVI co mám já jako top kufr a tak jsem ho poprosil zda by mi nemohl
zařídit udělání držáku na kufry byl ochoten, ale bohužel než jsem něco stihly podniknout tak motorku prodal   
a nový majitel byl sice ochoten, ale bohužel se na mě pak vykašlal.
Tak jsem si nakonec udělal vlastní a jsem s něma spokojenej.

cena:  kufry: 2x 1450,-

materiál + barva: 1000,-    

 
17. PAV 41 - abych ještě zvýšil zavazadloví prostor koupil jsem si legendárního PAVíka
jen budu muset vyrobit nové tažné zařízení, jelikož to co bylo k tomu se nedá použít
z důvodu držáků mých bočních kufrů

cena: 6000,- i s tažným zařízrním

 

18. Vyhřívané rukojetě - na jaře a na podzim nezabrání ani kryty rukojetí a kvalitní rukavice prochladnutí rukou.
Nejde jen o pohodlí jízdy, ale i o bezpečnost - prokřehlé prsty nejsou schopny dostatečně rychle reagovat v případě náhlého nebezpečí

I v létě přijdou vhod, např. po dešťové přeháňce či při jízdě v dešti, kdy se hodí k ohřátí promoklých studených rukavic

 
značka: "DAYTONA"
 

cena: 39,99 Eur

 

19. GO motora + upravená klika + KIT + kompletní GO kol a řetězovky

Upravení klikovky:

Charakteristika :
Významným zmenšením setrvačných hmot a změnami vyvážení se dosáhlo od základu naprosté změny charakteru tohoto motoru.
Motor zcela ztratil jeho nepříjemnou dotáčivost, "lenost", ...  a  získal výraznou pružnost a živost správného,
takřka sportovního charakteru dvoutaktního motoru.
Zmenšení významných setrvačných hmot se i příznivě projevuje na životnosti částí motoru, jako například uložení klikového mechanismu,
primárního převodu, převodovky, ... Mimo změny charakteru motoru je také znatelný nárůst  výkonových parametrů jen touto úpravou
(což ukazuje přiložený graf, bez jakýchkoli dalších úprav), čímž vzniká ještě další prostor pro ostatní úpravy motoru,
s kterými lze bez problémů tato úprava kombinovat.
Celý klikový mechanismus zeštíhlel z cca 11 kg na příjemnějších 6,5 kg.
A máme tu další plus - snížení hmotnosti motocyklu. A nesmím zapomenout ani na nižší gyroskopický efekt - motorka se tedy stane ovladatelnější
 

Popis úpravy:

Úprava je prováděna na běžném sériovém hřídeli. Především jsou upraveny setrvačníky přesným osoustružením
a za pomocí speciálního přípravku na CNC frézce (úkony řízeny počítačem) setrvačník obroben a vyvážen s vysokou přesností.
Poté jsou setrvačníky ještě pevnostně zušlechtěny.  Dále jsou obě ojniční sady vyváženy s přesností na 1g a povrchově upraveny hlazením.
Poté se za pomoci přípravků provádí složení a přesné vycentrování celého klikového hřídele.
Duralové vymezovací kroužky jsou vzhledem k jejich průměru a specifickému tvaru (a malé sériovosti) řezány vodním paprskem
z duralového pasu a doobráběny soustružením a frézováním, aby se dosáhlo dobré tvarové přesnosti
a nevznikaly v klikovém prostoru netěsnosti či nežádoucí "hluché prostory", které mají nepříznivý vliv.

KIT 27 HP a 38 Nm

Úprava se týká zvýšení objemu válců a změny časování, tím dochází k nárůstu výkonu již od nejnižších otáček
a projeví se především příjemnou jízdou a zvýšenou silou motoru.
Nevýhodou je přebroušení válců na maximální rozměr a nejde již provést další výbrus,
proto zajištujeme výměnu vložek válců nebo starších válců. Písty se odlehčují a vyvažují na stejnou hmotnost,
aby nedocházelo k nerovnoměrnému opotřebení klikového hřídele a větším vibracím.
Také je možné to samé provést například při šestém výbrusu při menším točivém momentu.
Je vhodný pro pohodové cestování se zvětšeným zátahem motoru od nízkých otáček

 

.

 

Výměna ložisek a přepletení kol, výměna řetězové sady.

cena: 17 500,-  včetně práce

 

20. V rámci oprav motoru provedeny další opravy -

výpustný šroub s magnetem  

kompletní výměna ložisek a výpletu kol
nové brejle plus uložení
nova řetězovka a  řetěz ČZ 428 CROSS a kryt řetězu
stupačky z Jawy 650
nový závěsný na PAV 40
cena: 5000,- včetně práce

 

21. Nedostatečný počet kontrolek vyřešen

Do stávající palubní desky zabudován budík, který  se dává na JAWA 350 Tramp, jinak je to budík z TATRY.
Budík doplněn ještě o dva spínače na přídavné světla a na výstržné blinkry.
posuďte sami jak to dopadlo

cena: 100,- novej kryt na budiky
450,- budicek

 

22. nové boční kufry  - po prodeji starých kufrů a nosičů které jsme udělal ve vylepšení 16 jsem se opět rozhodnul

namontovat nové kufry a to všechny, horní Motodetail 42L a boční Motodetail 44L , na boční jsme použil nové

nosiče pro boční kufry co začala Jawa vyrábět

 

cena: 3 kufry koupené v akci  za 4500,- běžná cena 6200,-

a nosiče pro boční kufry 2600,-

 

23. pojistkové pouzdro  - po nepřehledných kabelech a pojistkách jsme se rozhodnul udělat tomu přítrž a vytvořil vlastní umístění pojistek

cena: cca 200,-

 

24. široká řidítka TRAMP  - pro lepší ovladatelnost jsme namontoval širší řidítka z modelu TRAMP

cena: 400,-

 

25. držák na GPS  - zakoupil jsme držák pro mou GPS GARMIN

cena: 600,-