Jak jsem koupil a upravil svou BMW F 800 GS 30´th

 

 
Před koupí v motosalonu

   

 

Kamarád mi ji zakoupil, po koupi u něho

 

Konečně doma

        

 

 

 

Mála kalkulace co se týká motocyklu

 

Typ -  BMW F 800 GS 30´th: limitovaná edice k 30. výročí modelu GS

Původ - dovoz Anglie, jinde "výročka" nová-salónovka nešla sehnat

RV - 09/2010 do provozu 05/2011

Stav - předváděcí motocykl

Najeto - 1628 km

Výbava - MAX: velký PC, ABS, kryt motoru, kryty rukou, vyhřívané rukojetě,

led blinkry, 3x originál hliníkový kufr, hlavní stojan + to co patří k limit. edici

 

    

Hurá na úpravy podle mých přestav

 

      1. změna TOP kufru - jelikož ten originál je strašně malinký, jen 36L a vlezla se tak max. helma

 tak jsem ho prodal a začal laborovat co tam dát, nakonec jsem se rozhodl pro GIVI MAXIA 52L. Časem

nechám udělat hliníkáč podle mých představ.

 
Největší problém byl to jak kufr uchytit. Nechal jsem si u kamaráda z nerezu vysoustružit stejné valečky, které
podpíraly originál plotnu a začal vymýšlet co za plotnu. Po delším bádání jsem zjistil, že SW-motech dělá
novou kovovou plotnu pro kufry Trax a znalý rozměrů dír pro úchyty na kufry Trax, které jsou stejné
jak pro držáčky GIVI Monkey byla volba jasná.
 

               

cena:   plotna 1990,-  kufr 2995,-

 

 2. změna plexi - originál plexi je dobré na jízdu v terénu a projížďky kolem komína, ale na delší cestování  je zcela nevhodné

z důvodu nízkého profilu, kdy při jízdě nad 100km/h již poryvy větru s řidičem dosti cloumají.

 

Po delším laborování jsme zvolil plexi GIVI, které vyřešilo problém s náporem větru na řidiče, ale začali se při vysokých rychlostech

ozývat nepříjemné turbulence nad helmou. I přes tuto skutečnost plexi zatím ponechávám, ale uvažuji o štělovacím Desirto od TT.

 

 

                

    cena:   plexi 1850,-  uchycení 495,-

 

3. tankvak - jelikož moje BMW stejně jak řada 650 má nadrž pod sedlem a místo klasické nádrže je baterka a filtrbox pod plastovým krytem

nelze použít magnetický tankvak. Opět pomohla vychytávka od SW-motech viz. foto. Na držák se dá uchytit spoustu různých tankvaků SW-motech.

   

 

cena:   tankvak 1250,-  uchycení 1450,-

 

4. výztuha chladiče - na vícero diskuzích jsme se dočetl, že při pádu může dojit k poškozeni držáku chladiče a tím poškození chladiče jako takového,

proto jsem trochu investoval do festovního držáku od Touratechu.

cena:  536,-

 

5. padáky - asi podle mě jedno z nutných vybavení na jakékoliv moto, pořizoval jsem z důvodu jednak ochrany motocyklu při případném pádu,

ale i z důvodu slevy na havaríjním pojištění. Pomohla firma RDmoto.

 
 

    cena:  2755,-

 

6. sklápěcí řadička - při případném pádu radičku neohnete, ale ta se sklopí a ochráníte jednak poškození radičky a jednak bloku motoru, opět Touratech.

 
 

    cena:  886,-

 

7. kryt ABS čidla - nikdy nevíte co může odletět tak proč za pár korun neochránit něco tak drahého, opět Touratech.

 
 

    cena:  293,-

 

8. rozšíření pedálu zadní brzdy - při při jízdě ve stupačkách se mi dosti špatně nahmatával pedál, jelikož je dost blízko motoru, opět Touratech.

 
 

    cena:  590,-

 

9. Mitas E07 -  na pořádný cestovní enduro musí být pneu s pořádným vzorkem a né ty origo silniční sliky.

 
 

    cena:  sada 2570,-

 

 

 

    Plánované úpravy

 

XX. sajda -  kdyby se naskytla nějaká příležitost hned bych koupil